Pomembna je odkrita komunikacija
Program je izvajal Šolski center Nova Gorica in poskrbel, da sta se tako Loredana kot Jure usposabljala pri delodajalcu – podjetju Mahle Electric Drives Slovenija, d. o. o. Z vodjem kuhinje Gregorjem Gorkičem iz omenjenega podjetja smo se pogovarjali o zaposlitvah obeh kandidatov, ki smo ju k njim napotili z zavoda za zaposlovanje v okviru programa Neformalno izobraževanje in usposabljanje.
Vodja kuhinje na vprašanje, ali je težko usposabljati nekoga, ki z delom v kuhinji še ni imel nobenih izkušenj, prijazno odgovori:
»V naši skupini lahko nove sodelavce res veliko naučimo, saj imamo pestro ponudbo in pripravljamo zelo raznolike menije, zato, če se pokaže interes, usposabljanje ni težko. Vidimo se kot stično točko med posameznikom in šolo, kot kuharski vrtec, ki lahko pripravi posameznike, ki se zanimajo za poklic kuharja, da se kasneje vpišejo v šolo in pridobijo tudi formalno izobrazbo,« pojasni in nadaljuje:
»Pri delu v kuhinji so zaželena znanja, kot so vztrajnost, pripravljenost na novosti, nenehno učenje in razvoj. Delo v kuhinji ni monotono in se razvija, to pa zahteva tudi razvoj posameznika. Potrebno je tudi sprejemanje sebe, sodelavcev, sočloveka in pripravljenost na odkrito komunikacijo.«
Sodelavci so ju lepo sprejeli v ekipo
Minilo je približno pol leta od prijave med brezposelne, ko je Loredana Strgar s pomočjo svoje osebne svetovalke izvedela za priložnost vključitve v program Neformalno izobraževanje in usposabljanje. Ker jo je delo v kuhinji že od nekdaj zanimalo, je želela svoja znanja še dodatno izpopolniti s pomočjo praktičnega in teoretičnega znanja.
»V teoretičnem delu sem izvedela vse o pravilnem ravnanju s hrano, o higieni pri rokovanju s hrano in še vrsto drugih pomembnih napotkov, medtem ko sem med prakso spoznala, kako zelo raznoliko je delo v kuhinji, da je vsak dan drugačen. Rada imam delo z zelenjavo, spoznavam nove načine čiščenja, spoznala sem pomen sodelovanja v kuhinji, različne pristope in načine dela …«
Loredana se je v kuhinji tako zelo izkazala, da jo je delodajalec po končanem usposabljanju zaposlil.
»Zaposlitev mi res veliko pomeni. Kdor ni bil na zavodu, to težko razume. Če si brez službe, to s sabo prinaša negotovost, stalno novo delo, nove skrbi … Ni lahko.«
Zelo hitro je dobila tudi občutek, da je del kolektiva že od nekdaj. »V skupini sodelavcev sem odlično sprejeta in se zares dobro počutim,« iskreno pripomni ter obenem prizna, da je v kuhinji nemalokrat zelo hiter tempo in da ni vedno enostavno, saj je treba biti tudi fizično dobro pripravljen. Ne glede na to, pa med delom izjemno uživa, še posebej takrat, ko je jed okusna in jo sodelavci pohvalijo.
Zaposlili so tudi drugega kandidata, ki je k njim prišel v okviru programa aktivne politike zaposlovanja. Jure Kuštrin je bil pri zavodu prijavljen skoraj leto dni, saj je imel zaradi bivanja v Nemčiji kar precej težav z jezikom, pisanjem … »V Sloveniji se mi sicer ni bilo težko znajti, je pa res, da je mentaliteta tukaj drugačna. Nemci so na primer bolj urejeni,« pravi.
Kar se tiče iskanja službe v tujini ali pri nas, lahko naredi precej enakovredno primerjavo.
»Vse poteka v bistvu zelo podobno, le v Nemčiji je poleg prošnje zelo zaželena tudi slika, tukaj pa ni obvezna. CV, spričevala, pismo …, vse to pa je praktično enako.«
Ekipa zaposlenih ga je odlično sprejela medse, čeprav iskreno pripomni, da so dnevi, ko je delo fizično precej naporno.
»A to je povsem normalno. Pomembno je, da sem postal del dobre skupine, kjer se učimo sprejemati drug drugega in se znamo medsebojno usklajevati.«
Tudi Gregor Gorkič je pojasnil, da je odločitev za njuno zaposlitev rasla vzporedno z njuno vključitvijo v skupino. Z ostalimi sta odlično sodelovala in se s svojim delom tudi izkazala, kar je bilo več kot dovolj, da so jima v podjetju ponudili službo. Zadovoljen je, ker je lahko kandidata pred zaposlitvijo usposabljal, ju tako bolje spoznal, odkril njune prednosti, preveril, ali se vklopita v kolektiv itd.
»Vse to so dragocene informacije,« je prepričan sogovornik.
Hvala za vaš odziv. S svojim komentarjem nam boste pomagali pri odpravi vsebinskih napak ali ponavljajočih se težav. Prosimo, da v komentarju ne navajate osebnih podatkov (kot so vaše ime, priimek ali e-naslov).