Skoči do osrednje vsebine

Sprejeto poročilo dela za leto 2024

Danes, 12. maja, se je na 6. redni seji sešel Svet Zavoda. Člani so najprej pozornost namenili obravnavi in sprejemu Letnega poročila za leto 2024 skupaj z računovodsko finančnim poročilom.


Kot je uvodoma poudarila Greta Metka Barbo Škerbinc, generalna direktorica Zavoda, je bil Zavod v minulem letu zelo aktiven na številnih področjih našega delovanja: mnogo smo sodelovali z delodajalci in iskalci zaposlitve ter z drugimi zunanjimi ključnimi javnostmi, veliko pozornosti pa smo namenili tudi medsebojnim odnosom med zaposlenimi ter vzpostavitvi pozitivnega delovnega vzdušja. 

Čeprav smo v letu 2024 dosegli rekordno nizko brezposelnost, najnižjo v samostojni Sloveniji, se je v tem letu   v strukturi najbolj povečal delež, ki ga predstavljajo brezposelni presežni delavci in stečajniki. V povprečju je bilo leta 2024 mesečno brezposelnih 45.982 oseb, to je 5,6 % manj kot v povprečju leta 2023. »Kljub nizki brezposelnosti se po drugi strani soočamo z dejstvom, da ima že več kot polovica delodajalcev resne težave pri iskanju kadra. To zelo vpliva na delovanje Zavoda, saj je potrebno vložiti veliko napora in različnih aktivnosti, da se ustrezno motivira brezposelne osebe in jih opremi z vsemi potrebnimi znanji ter kompetencami, ki jih delodajalci potrebujejo.« V letu 2024 smo tako opravili več kot 630.000 različnih preverjanj ustreznosti in zainteresiranosti brezposelnih za napotitev na prosta delovna mesta oz. na druge dogodke, povezane s posredovanjem, kar kaže na velik obseg našega dela preden pride do zaposlitve. Iz evidence Zavoda se je v letu 2024 zaradi zaposlitve  odjavilo  40.629 oseb, delodajalci pa so sporočili 157.384 prostih delovnih mest, kar kaže, da  je povpraševanje delodajalcev po delavcih tudi v letu 2024 ostalo na visoki ravni

Eden izmed ključnih ciljev Zavoda  je bil tudi v letu 2024 povečanje delovne aktivnosti najbolj ranljivih skupin brezposelnih oseb, kot so starejši, dolgotrajno brezposelni, nižje izobraženi, mladi, s katerimi imamo na Zavodu največ opravka in jim zato posvečamo tudi veliko pozornosti. Za odpravljanje neskladij med ponudbo in povpraševanjem imamo na voljo tudi ukrepe aktivne politike zaposlovanja (APZ). V letu 2024 smo v programe APZ vključili 13.380 oseb, od tega: 56 % žensk, 30 % dolgotrajno brezposelnih, 29 % mladih do 30 let ter 29 % starejših od 50 let. 

Aktivnemu sodelovanju z različnimi deležniki na trgu dela so pritrdili tudi člani Sveta, ki so v razpravi večkrat pohvalili proaktivnost Zavoda  na številnih področjih delovanja. Zelo veliko je bilo različnih dogodkov, skupaj smo tako organizirali 23 mini zaposlitvenih sejmov, 259 hitrih zmenkov, 562 različnih skupinskih predstavitev prostih delovnih mest delodajalcev ter organizirali ali sodelovali na 50 večjih zaposlitvenih ali kariernih sejmih, poleg tega pa še 11 zaposlitvenih dogodkov v tujini, ter tako uspeli pritegniti več kot 12.000 zainteresiranih kandidatov za delo v Sloveniji. Da smo ključna ustanova na trgu dela dokazuje tudi aktivna vzpostavitev in delovanje Svetov partnerjev tako na regionalni kot nacionalni ravni.   Ostajamo pomembni povezovalec, ki spodbuja sodelovanje med uporabniki in izvajalci storitev ter programov ter tako prispevamo k uresničevanju strateških ciljev države na področju zaposlovanja

Na podlagi sprejetega Letnega poslovnega poročila za leto 2024 je Svet Zavoda potrdil oceno dela uspešnosti generalne direktorice ter njenega namestnika .17. 2. 2024  je Greto Metko Barbo Škerbinc  Vlada RS imenovala  za obdobje 5 let.

Pri ocenjevanju so bila upoštevana že opredeljena merila, kot so poslovna uspešnost, ki prispeva do 40 % k skupni oceni, kakovost in strokovnost izvajanja javne službe, ki prispeva do 30 % k skupni oceni, in razvojna naravnanost, ki prispeva do 30 % k skupni oceni. Svet Zavoda je sprejel oceno delovne uspešnosti v višini 100 %, za kar mora pristojni minister izdati še soglasje. 

V nadaljevanju so člani potrdili predlog Strategije Zavoda do leta 2030. V njej so opisane štiri ključne strateške usmeritve razvoja, ki bodo omogočale učinkovito opravljanje poslanstva Zavoda. Prav tako so opredeljeni tudi posamezni strateški cilji, s katerimi so opisane aktivnosti za dosego ključnih usmeritev, in kazalniki uspešnosti posamezne usmeritve. Za uresničevanje tega dokumenta je pomembno upoštevati tudi zunanji okvir delovanja Zavoda oziroma trenutne razmere na trgu dela, ki bodo vplivale na njegovo delovanje, kot tudi razpoložljive finančne in kadrovske vire.

Kot je bilo poudarjeno, je za uspešno uresničevanje Strategije kot pomembnega strateškega dokumenta  ključno, da jo dobro poznajo vsi zaposleni na Zavodu, zato bomo tudi temu področju v letu 2025 posvetili dodatno pozornost. Poleg tega bo v nadaljevanju sledila še priprava posameznih strategij s področja upravljanja kadrov, digitalizacije oz. informacijsko-komunikacijskih tehnologij, mednarodnega sodelovanja in komunikacij. 

Člani Sveta so se na koncu seznanili s predlaganimi izhodišči za prenovo organizacije in sistemizacije Zavoda, saj v zadnjih letih prevzema vedno več nalog, ki so se v primerjavi s preteklostjo precej spremenile, zato bo tudi v prihodnje potrebno še več našega prilagajanja. V tej smeri si bomo še bolj prizadevali tudi za krepitev in večjo prepoznavnost naše vloge na trgu dela ter doseganja večje vidnosti Zavoda. To  bomo uresničevali z razvojem storitev, doseganjem strateških ciljev, večjo prisotnostjo v tradicionalnih in sodobnih medijih, z organizacijo raznih dogodkov na nacionalni in regionalni ravni (karierni in zaposlitveni sejmi, promocije projektnih rezultatov, tematske konference in okrogle mize), s pomočjo katerih  bomo predstavljali dodane vrednosti Zavoda.

Z novo organizacijo želimo slediti potrebam delovnih procesov in zagotavljati uspešno ter racionalno izvajanje dejavnosti Zavoda z učinkovito umestitvijo kadrovskih virov z namenom prožnejšega odzivanja na razmere  na trgu dela glede na potrebe prebivalstva ter izboljšanje kakovosti in vzdržnosti storitev.

Pri pripravi izhodišč, za sistemizacijo delovnih mest smo upoštevali krepitev območnih služb v temeljnih procesih in razvojne naloge na CS, da bomo hitro odreagirali na spremembe na trgu dela, kot tudi razvoj storitev in aplikativne podpore, pripomočkov za delo, nove potrebe delovnih procesov in nove naloge, zahtevnosti dela, ki zahtevajo nova delovna mesta. Prav tako so bile upoštevane usmeritve/priporočila OECD, predlog Sindikata Zavoda in Sveta delavcev ko tudi možnosti, ki jih prinaša nova zakonodaja ZSTSPJS.

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava

Hvala za vaš odziv.

Ste našli informacije, ki ste jih iskali? DA NE