Skoči do osrednje vsebine

Predstavitev dobrih praks s področja usposabljanja in personalizirane podpore osebam NEET

Kako lahko zagotovimo učinkovitejšo podporo za aktivacijo mladih, ki se ne izobražujejo, ne usposabljajo in niso zaposleni? Temu vprašanju smo se posvetili na spletnem seminarju 13. februarja pod okriljem mednarodnega projekta Interreg@Work4NEETs, katerega partner je tudi slovenski zavod za zaposlovanje, organizator omenjenega dogodka. 

Dragocena priložnost za pretok znanja in izkušenj ...

Udeleženci dogodka so lahko spoznali inovativne pristope in uspešne prakse pri delu z NEET-i, poglobili svoje znanje o populaciji NEET, se seznanili z mednarodnim projektom NEETs4NEETs in pridobili nove ideje za svoje delo.  

Predstavljene so bile štiri dobre prakse personalizirane obravnave mladih, med njimi tudi dva primera iz Slovenije. 
 

1. Projekt Intercept – Malta

Namenjen je NEET-om (25–29 let) in jim pomaga pri pridobivanju kompetenc, ki so potrebne na zelenih delovnih mestih. Skozi specializirana usposabljanja in s pridobivanjem delovnih izkušenj v zelenem sektorju mlade opolnomoči za prehod v trajnostno kariero. 
 

2. Personalizirana podpora v okviru programa PUM-O+ – Slovenija

Program za NEET-e (15–29 let), ki omogoča personalizirano podporo posameznikom (Andragoški center Slovenije, Zavod RS za zaposlovanje, Familija, izobraževalni in terapevtski center, Ljudska univerza Radovljica). 
 

3. Skills Lab – Litva

Program za ranljive skupine mladih (16–29 let), ki jih želi opolnomočiti za vključitev v izobraževanje, na trg dela in v aktivno socialno življenje.
 

4. Iniciativa ALMA – Slovenija

Spodbuja vključitev NEET-ov, zlasti tistih, ki se soočajo s socialno-ekonomskimi izzivi, na trg dela in v družbo, s pomočjo 6-mesečnega mentorskega programa in delovnih izkušenj v tujini (Zavod RS za zaposlovanje). 
 

► Vas zanima več dobrih praks? Poglejte predstavitev.


Seminar sta s svojimi prispevki obogatila:

  • dr. Massimiliano Mascherini, vodja socialne enote pri Eurofondu, ki se ukvarja z raziskovanjem zaposlovanja, socialne vključenosti in mladih. V svoji predstavitvi je osvetlil značilnosti raznolike skupine oseb NEET ter posledice njihovega statusa tako za posameznika kot za družbo.
     
  • Jonas Abrahamsson, vodja mednarodnega projekta NEETs4NEETs iz Švedske. Projekt je skupaj z NEET-i soustvarjal orodja za njihovo opolnomočenje. 

 

Še vedno je čas – nadoknadite zamujeno!

Oglejte si posnetek spletnega seminarja (v angleškem jeziku), v katerem z vami delimo spoznanja in navdihujoče dobre prakse s področja personalizirane obravnave NEET-ov. 

Priporočila za personalizirano obravnavo NEET-ov in možnosti za njihovo usposabljanje

Na podlagi spoznanj raziskovalcev in strokovnjakov za delo z NEET-i, povratnih informacij nacionalnih deležnikov in zbranih dobrih praks smo v projektu oblikovali priporočila za personalizirano obravnavo NEET-ov in možnosti za njihovo usposabljanje. 
 

1. Raznolike potrebe zahtevajo prilagojene pristope 

Mladi, ki vstopajo na trg dela, imajo različne potrebe, zato je ključna personalizirana podpora. NEETi v zgodnji fazi iskanja zaposlitve potrebujejo drugačne oblike podpore kot dolgotrajno brezposelni ali neaktivni mladi. S specifičnimi izzivi se soočajo tudi mladi z migrantskim ozadjem in osipniki, zato je pomembno, da podporni mehanizmi upoštevajo te razlike. 
 

2. Izkustveno učenje je ključno za razvoj spretnosti 

Programi usposabljanja naj mladim omogočajo raziskovanje spretnosti, talentov in močnih področij skozi izkustveno učenje. Tako pridobijo vpogled v svoje kompetence, interese in osebnostne lastnosti.
 

3. Usposabljanja naj vključujejo razvoj mehkih in digitalnih veščin 

Mehke veščine, kot so komunikacija, timsko delo in sprejemanje odgovornosti, ter ključne digitalne kompetence so izjemno pomembne za uspešen nastop mladih na trgu dela. 
 

4. Učinkovito svetovanje temelji na zaupanju in potrebuje dovolj časa 

Personaliziran pristop k svetovanju se je izkazal za uspešnega, a le, če imajo svetovalci dovolj časa za vzpostavitev odnosa, ki temelji na zaupanju. 

To pomeni: 

  • Nizko število mladih na svetovalca, kar omogoča poglobljeno svetovanje, spremljanje napredka in prilagojen načrt aktivnosti. 
  • Močne podporne mreže v lokalnem okolju, ki zagotavljajo, da se mladi počutijo sprejeti in varni, namesto da jih preusmerjajo od ene institucije do druge. Dobro povezan sistem različnih deležnikov omogoča celostno in usklajeno podporo. 
  • Specializirani svetovalci za delo z mladimi, ki se redno strokovno usposabljajo. Nenehno strokovno izpopolnjevanje o inovativnih vključujočih metodah, digitalnih orodjih in podpori mladim pri težavah v duševnem zdravju. Le tako lahko svetovalci učinkovito naslavljajo spreminjajoče se potrebe mladih v hitro razvijajočem se svetu.
     

Pridobite celovitejše informacije:

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava

Hvala za vaš odziv.

Ste našli informacije, ki ste jih iskali? DA NE