Ključna usmeritev v letu 2025 je aktiviranje vsega razpoložljivega potenciala
Zavod vsako leto že v septembru prične pripravo Poslovnega načrta z določanjem poglavitnih aktivnosti in ciljev za prihodnje leto. Pri tem se upoštevajo obstoječe analize in trendi na trgu dela, makroekonomske in napovedi trga dela UMAR-ja in drugih ustanov kot tudi naši strateški dokumenti. Pri tem so ključni tudi razpoložljivi finančni viri, letni izvedbeni načrt aktivne politike zaposlovanja, kot tudi regionalne posebnosti trga dela. Po napovedih UMAR-ja naj bi bilo leta 2025 v povprečju okoli 44.600 brezposelnih, gibanja na trgu dela se umirjajo, vseeno pa glede na napovedi za zdaj ne pričakujemo drastičnega poslabšanja razmer.
Kot je poudarila generalna direktorica Zavoda, tudi med ključne usmeritve za leto 2025 sodi identificiranje in aktiviranje vsega razpoložljivega potenciala za pokrivanje kadrovskih potreb. Da bi to dosegli bomo stopnjevali intenzivnost in pogostost obravnav dolgotrajno brezposelnih, kot tudi drugih oseb v Zavodovi evidenci brezposelnih. To pomeni, da je naš načrt, da se v 6 mesecih po prijavi pri Zavodu zaposli 52 % brezposelnih.
Obenem bomo organizirali 30 zaposlitvenih in kariernih dogodkov doma in v tujini ter razvijali različne aktivnosti za iskalce zaposlitve, šolajočo se mladino, tujce in ranljive skupine. Prav tako se bomo v letu 2025 še bolj usmerili v modernizacijo in digitalizacijo storitev za naše uporabnike ter v tem okviru izboljševali digitalno pismenost zaposlenih in uporabnikov ter krepili zeleni prehod. Načrt je, da bo 54 % brezposelnih poslovalo z Zavodom digitalno, kar 6.000 oseb pa bo vključenih v različne programe za pridobitev digitalnih kompetenc.
Ključno je tudi povezovanje in krepitev partnerstev z deležniki na trgu dela tako v nacionalnem kot mednarodnem okolju. Naš cilj v tem okviru je 1.600 brezposelnih vključiti v timske obravnave s CSD, prav tako načrtujemo izvesti 50 skupinskih srečanj z delodajalci in s Sveti partnerjev ter obenem krepiti sodelovanje z izobraževalnimi ustanovami, delodajalskimi združenji, sindikati in drugimi.
Doma so se kot primer dobre prakse izkazali lani ustavnovljeni sveti partnerjev, v tujini pa številni zaposlitveni dogodki in podpisi dogovorov z različnimi ključnimi akterji na trgu dela. Sicer pa kot je poudarila generalna direktorica, bo Zavod v letu 2025 skrbno spremljal razmere na trgu dela, upoštevaje trenutne napovedi glede negotovih gospodarskih gibanj, ter se v primeru večjih odpuščanj prožno odzival z ustreznimi ukrepi za pomoč gospodarstvu.
V nadaljevanju so se člani seznanili s predlogom Strategije Zavoda do leta 2030. V njej so opisane štiri ključne strateške usmeritve razvoja, ki bodo omogočale učinkovito opravljanje poslanstva Zavoda. Prav tako so opredeljeni tudi posamezni strateški cilji, s katerimi so opisane aktivnosti za dosego ključnih usmeritev, in kazalniki uspešnosti posamezne usmeritve. Za uresničevanje tega dokumenta je pomembno upoštevati tudi zunanji okvir delovanja Zavoda oziroma trenutne razmere na trgu dela, ki bodo vplivale na njegovo delovanje, kot tudi razpoložljive finančne in kadrovske vire.
Kot je bilo poudarjeno, je za uspešno uresničevanje Strategije ključno, da jo dobro poznajo vsi zaposleni na Zavodu, zato bomo tudi temu področju v letu 2025 posvetili dodatno pozornost. Poleg tega bo v nadaljevanju sledila še priprava posameznih strategij s področja upravljanja kadrov, digitalizacije oz. informacijsko-komunikacijskih tehnologij, mednarodnega sodelovanja in komunikacij. Ker gre za zelo pomemben dokument, je bila na seji sprejeta odločitev o nadaljnji razpravi z razširjenim krogom predstavnikov delodajalcev in Zavoda do dokončnega sprejema dokumenta na Svetu Zavoda.
Svet Zavoda je obravnaval in sprejel tudi predlog Akta o spremembah in dopolnitvah Akta o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v Zavodu. Spremembe so nujno potrebne zaradi prenove plačnega sistema na podlagi sprejetega Zakona o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju (ZSTSPJS) – Uradni list, RS, št. 95/2024 in izhajajo iz Kolektivne pogodbe za javni sektor, Aneksa št. 5 h Kolektivni pogodbi za dejavnost obvezne socialne varnosti – tarifni del in Uredbe o plačah javnih uslužbencev plačne skupine B, ki so bili objavljeni v Uradnem listu RS, št. 99/2024. Vse spremembe so skladne z veljavno zakonodajo in se nanašajo zgolj na zakonsko določeno prevedbo in uskladitev delovnih mest ter plač.
Članom je bil predstavljen tudi aneks št. 1 h kolektivni pogodbi Zavoda. Ključna sprememba je uskladitev ureditve dodatnih dni dopusta z ureditvijo v Aneksu št. 5Kolektivne pogodbe za dejavnost obvezne socialne varnosti. To pomeni, da se s tem aneksom postopoma zvišuje starost, ko delavcu pripada dodatnih 5 dni dopusta. V letu 2025 in 2026 pridobijo to pravico delavci stari 51 let, v letu 2027 in 2028 stari 52 let, v letu 2029 stari 53 let, v letu 2030 pa stari 54 let in v naslednjih letih pri starosti 55 let. S sprejetjem aneksa bi se poenotili pogoji za ves javni sektor, saj so bile do sedaj razlike med posameznimi kolektivnimi pogodbami.
Svet Zavoda je na podlagi pripravljenega javnega povabila za sprejem novih članov in partnerjev v nacionalno mrežo EURES na svoji seji tudi potrdil sprejem Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije kot partnerja mreže EURES. Sprejem OPZS pomeni, da bo za svoje člane izvajal del storitev EURES oziroma vključenost v mrežo povezovalcev evropskih trgov dela, za EURES pa to pomeni širjenje in izboljšanje kakovosti storitev za del delodajalcev ter neposredno povratno informacijo o potrebah delodajalcev. Prav tako pomeni promocijo storitev EURES med člani OPZS.
Hvala za vaš odziv. S svojim komentarjem nam boste pomagali pri odpravi vsebinskih napak ali ponavljajočih se težav. Prosimo, da v komentarju ne navajate osebnih podatkov (kot so vaše ime, priimek ali e-naslov).