Delodajalci lahko od zjutraj oddajo vlogo za povračilo plač zaradi odpravljanja posledic poplav
Obvezna pisna odredba zaposlenim in upoštevanje roka za oddajo vloge
Pomembno je, da delodajalci zaposlenim pisno odredijo obveznost opravljanja drugega dela zaradi posledic poplav in plazov. Če so zaposlenim odredili takšno obveznost že pred uveljavitvijo novega zakona (ZIUOPZP), jo morajo odrediti v pisni obliki najpozneje v 5 dneh po uveljavitvi zakona, to pomeni do 7. septembra.
Omenjena pisna odredba je eno od dokazil, ki jih morajo delodajalci obvezno priložiti vlogi za povračilo izplačanih plač zaposlenih. Vlogo elektronsko oddajo na našem Portalu za delodajalce. Pred prvo uporabo portala se registrirajo.
Delodajalci, ki so zaposlenim odredili drugo delo zaradi posledic poplav in plazov že pred veljavnostjo novega zakona (ZIUOPZP), vlogo oddajo v 15 dneh od njegove uveljavitve, to pomeni najkasneje do 18. septembra. Zaradi pravočasnosti vloge je nujno upoštevati navedeni rok, nepopolne vloge pa bo možno dopolniti.
Informacije in podpora za delodajalce
Za dodatna pojasnila in pomoč pri oddaji vloge je delodajalcem na voljo naš Kontaktni center:
- na brezplačnem telefonu 080 20 55,
- po elektronski pošti kontaktni.center@ess.gov.si ali
- s pomočjo kontaktnega obrazca.
Uveljavljanje in izplačilo povračila
Povračilo izplačanih plač lahko uveljavljajo delodajalci, registrirani v Sloveniji najkasneje 2. avgusta letos, ki so zaposlenim odredili obveznost opravljanja drugega dela zaradi posledic poplav in plazov.
Kot odpravljanje posledic poplav in plazov se upošteva odreditev obveznosti opravljanja drugega dela zaradi izjemnih okoliščin po Zakonu o delovnih razmerjih.
Delodajalci lahko povračilo izplačanih plač uveljavljajo za obdobje od 3. avgusta do 3. septembra letos. Na podlagi predložene vloge so lahko upravičeni do povračila izplačanih plač za obdobje od 3. avgusta, če so zaposlenim v tem času odredili obveznost opravljanja drugega dela zaradi posledic poplav in plazov, dokler trajajo okoliščine, ki opravičujejo takšno delo, najdlje do 3. septembra letos.
O vlogi bomo odločili z odločbo v 15 dneh od prejema popolne vloge.
Izplačane plače zaposlenih, ki so jim delodajalci odredili obveznost opravljanja drugega dela zaradi posledic poplav in plazov, se bodo povrnile v celoti, vendar največ do višine povprečne mesečne plače za maj 2023. Povračilo se bo izplačevalo mesečno, in sicer zadnji dan meseca, ki sledi mesecu izplačila plače. Delodajalcem bomo izplačali povračilo na podlagi predloženega zahtevka v skladu z izdano odločbo.
Obveznosti delodajalcev
V obdobju prejemanja povračila morajo delodajalci:
- zagotavljati delo zaposlenim v skladu z Zakonom o delovnih razmerjih ter
- izplačevati neto plače in poravnavati prispevke za obvezna socialna zavarovanja.
Kdo ne more uveljavljati povračila?
Do povračila izplačanih plač zaposlenih zaradi odprave posledic poplav in plazov niso upravičeni:
- neposredni ali posredni uporabniki proračuna RS ali proračuna občine,
- delodajalci, ki opravljajo finančno ali zavarovalniško dejavnost v skupini K po Standardni klasifikaciji dejavnosti (SKD, 64, 65, 66) in so imeli 2. avgusta več kot 10 zaposlenih,
- tuja diplomatska predstavništva in konzulati, mednarodne organizacije, predstavništva mednarodnih organizacij ter institucije, organi in agencije EU v Sloveniji.
Ravno tako povračila plače ne morejo uveljavljati delodajalci v stečajnem ali likvidacijskem postopku.
Hvala za vaš odziv. S svojim komentarjem nam boste pomagali pri odpravi vsebinskih napak ali ponavljajočih se težav. Prosimo, da v komentarju ne navajate osebnih podatkov (kot so vaše ime, priimek ali e-naslov).