Skoči do osrednje vsebine

Nov storitveni model – NSM

Razvoj in vzpostavitev novega storitvenega modela ZRSZ s krepitvijo digitalnega poslovanja

S projektom bomo razvili in vzpostavili nov storitveni model za izvajanje sodobnih storitev, prilagojenih potrebam posameznika in trga dela, s poudarkom na digitalizaciji.

Cilji projekta so:

  • vzpostaviti digitalno pot osnovnega kariernega svetovanja in posredovanja zaposlitve,
  • razviti in ustrezno umestiti statistično profiliranje v izvajanje storitev,
  • vzpostaviti nove vloge kariernih svetovalcev,
  • vzpostaviti ustrezno podporo uporabnikom,
  • razviti vsebine in pripomočke za poglobljeno karierno svetovanje za namen zagotavljanja storitev dolgotrajno brezposelnim.

 

Aktivnosti 

Nov storitveni model bo omogočal nov t. i. customer journey, ki bo uporabnikom, veščim digitalnega poslovanja, omogočal uporabo spletnih storitev in ustrezno podporo. Za uporabnike, bolj oddaljene od trga dela, pa osebnega svetovalca, t. i. case managerja, in poglobljeno karierno svetovanje. 

Vzpostavitev digitalne poti bomo zagotovili z razvojem in vzpostavitvijo nove Zaposlitvene platforme ter e-storitev osnovnega kariernega svetovanja in posredovanja zaposlitve, ki bodo omogočale, da uporabniki celoten proces izvedejo digitalno. 

V sedanjih e-storitvah ZRSZ uporabniki namreč celotnega procesa ne morejo opraviti digitalno. 

V nove e-storitve bomo implementirali tudi model statističnega profiliranja, ki bo ponujal za uporabnika najoptimalnejšo digitalno pot po storitvah in zanj najprimernejše predloge aktivnosti za pridobitev kakovostne zaposlitve.  
 
Rezultat investicije bo izdelana nova doktrina dela, ki bo upoštevala nov customer journey z novimi vlogami svetovalcev in bo podlaga za redno delo svetovalcev ZRSZ tudi po zaključku projekta.   

Pri pripravi projekta smo izhajali tudi iz priporočil organizacije OECD, ki nam je v analizi z naslovom Aktivna politika zaposlovanja z namenom zniževanja dolgotrajne brezposelnosti v Sloveniji priporočila krepitev digitalizacije pri izvajanju storitev, uvedbo statističnega profiliranja, intenziviranje poglobljenega kariernega svetovanja in krepitev kompetenc zaposlenih.
 

Projekt je sestavljen iz 4 področij:


1. Zaposlitvena platforma

Razvoj e-storitev Zavoda na Zaposlitveni platformi

Razvili bomo Zaposlitveno platformo, ki bo z e-storitvami za iskalce zaposlitve, delodajalce in svetovalce predstavljala spletno mesto Zavoda za povezovanje ponudbe in povpraševanja na trgu dela. Nove e-storitve bodo uporabnikom na voljo z različnimi funkcionalnostmi, glede na to, ali bodo do platforme dostopali anonimno, se registrirali, oddali prosto delovno mesto ali se prijavili v evidenco Zavoda. 

Cilj  je iskalcu zaposlitve na Zaposlitveni platformi omogočiti takojšenj pregled nad elektronskimi storitvami in ga vzpodbuditi k aktivnostim s prikazom aktualnih predlogov glede na njegove značilnosti in profil. S funkcionalnostjo predlogov za uporabnike in drugimi dinamičnimi vsebinami platforme bomo zagotovili širšo dostopnost storitev Zavoda ter spodbujali povezovanje med ponudbo in povpraševanjem širšega kroga uporabnikov.  
 

2. Razvoj profiliranja

Razvoj in umestitev modela statističnega profiliranja

Orodje za statistično profiliranje bo omogočalo oceno možnosti zaposlitve in rizika dolgotrajne brezposelnosti, kar bo izboljšalo izvajanje storitev s pravočasnim prepoznavanjem strank, ki se jih lahko vodi s pomočjo spletnih storitev, ter na drugi strani strank, ki potrebujejo osebnega svetovalca. 

S tem bo Zavod sledil trendom ostalih naprednih evropskih zavodov za zaposlovanje in zagotavljal ustrezno pogostost osebne obravnave za stranke, ki to potrebujejo.
 

3.  Prenova osebnega poslovanja in krepitev vlog kariernih svetovalcev

Uvedba novih, t. i. human digital svetovalcev ter prenova poglobljenega kariernega svetovanja

Z novim storitvenim modelom bodo imele stranke na voljo digitalne storitve in podporo novega profila svetovalca pri izvajanju teh storitev, ki ga bomo v ta namen postopoma vzpostavili, to bo svetovalec human digital, krajše HD. 

Za stranke, ki potrebujejo vodenje case managerja, predvsem stranke z raznimi ovirami pri vstopu na trg dela, bo na voljo osebni svetovalec. Takšen svetovalec bo vodil obravnavo stranke na način, da bo stopnjeval storitve, namenjene stranki, glede na njeno oddaljenost od trga dela in trajanje brezposelnosti. 

Krepili bomo tudi poglobljeno karierno svetovanje z namenom preprečevanja in odpravljanja dolgotrajne brezposelnosti. Pripravljene bodo nove vsebinske podlage za delo svetovalcev, pripomočki in metode dela za obravnavo strank.

Nov profil svetovalca human digital bomo pričeli uvajati že na začetku projekta, s poudarkom na krepitvi digitalnega poslovanja s sedanjimi e-storitvami ter z uvajanjem novega kompetenčnega modela v obravnavo brezposelnih. Vloga svetovalca se bo razvijala in ustrezno prilagajala s postopnim uvajanjem novih e-storitev.

Procesi osebne obravnave bodo z razvojem platforme in novega storitvenega modela še vedno izjemno pomembni, se pa dopolnjujejo z digitalnim in so namenjeni predvsem skupinam uporabnikov, ki potrebujejo osebno obravnavo. 
 

4. Podpora strankam pri uporabi novega storitvenega modela in vseh dejavnosti ZRSZ

Izvajanje podpore uporabnikom na spletu, pri uporabi storitev, ter razvoj digitalne komunikacijske storitve za pomoč uporabnikom

 

Trajanje projekta 

Od 1. 8. 2023 do 30. 3. 2029.
 

Skupna vrednost projekta 

19.800.000,00 EUR

Projekt Nov storitveni model se izvaja v okviru Operativnega programa evropske kohezijske politike (OP EKP 2021–2027), ki ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada Plus (ESS+):

  • Cilj politike CP 4 – Bolj socialna Evropa z izvajanjem evropskega stebra socialnih pravic,
  • Prednostna naloga PN 6 – Znanja in spretnosti ter odzivni trg dela,
  • Specifični cilj SC ESO4.2 – Posodabljanje institucij in služb trga dela za oceno in predvidevanje potreb po spretnostih ter zagotavljanje pravočasne in prilagojene pomoči in podpore pri usklajevanju ponudbe in povpraševanja, prehodih in  mobilnosti.


Več informacij: Evropska kohezijska politika v Sloveniji za obdobje 2021 do 2027.

Kontaktna oseba

Gordana Kamnik

Skrbnica projekta pri ZRSZ
 

Pošljite sporočilo ...

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava

Hvala za vaš odziv.

Ste našli informacije, ki ste jih iskali? DA NE