Preskoci do navigacije

Preskoci do vsebine

Učenje s pomočjo projektnega dela

Dejstvo je, da se težave, ki se kopičijo leta in leta, ne morejo odpraviti kar čez noč. Ravno zato je program Projektno učenje mlajših odraslih (PUM-O) organiziran tako, da so osebe vanj vključene več mesecev. V tem času odkrijejo svoje potenciale in priložnosti, krepijo svoje kompetence za osebno in poklicno rast, premagujejo osebne ovire in stiske.

Vzpostavi se zaupanje v izvajanje programa in predvsem v mentorje, saj slednji vsem tistim, ki želijo zaključiti šolanje ali poiskati zaposlitev, ne ponujajo zgolj kratkotrajne ali občasne podpore, temveč večmesečno spremljanje, učenje, spodbujanje in raziskovanje samega sebe in okolice.

Dotakne se nas vsaka zgodba ...

»Pomembno je, da je program dolg,« je prepričana Eva Mermolja, direktorica Ljudske univerze Ajdovščina, kjer izvajajo program PUM-O. »Tudi tisti, ki program zaključijo, se radi vračajo k nam, kar pomeni, da so se v programu dobro počutili, da so v njem našli in dobili podporo in pomoč, ki so jo potrebovali, predvsem pa razumevanje in zaupanje, ki so ju do sedaj v svojem življenju redkeje dobili in občutili,« še pripomni sogovornica.

»S pomočjo programa mnoge usmerimo na pravo pot, jih spodbudimo, da se premaknejo z mrtve točke, ko ne vedo, kam in kako naprej. Pogosto se znajdejo v težki situaciji, bodisi nimajo pravih spodbud iz domačega ali šolskega okolja bodisi so se v preteklosti raje prepustili zabavi in brezskrbnemu življenju brez pravih obveznosti. Kasneje so ugotovili, da prihodnost s takšnim načinom življenja ne obeta prav nič dobrega,« pojasni Maja Lemut, ena izmed mentoric, ki še iskreno doda, da se jo dotakne vsaka zgodba – tako o uspehu kot neuspehu, saj ji prav vsak, ki je vključen v program, na poseben način priraste k srcu.

»V procesu odraščanja se nekaj zalomi. Ko otrok naredi nekaj neprimernega, mu običajno oprostimo, ko je starejši, je njegovo neprimerno vedenje manj sprejemljivo, v odrasli dobi ga za enako stvar že obsojamo. Zato je potrebno urgirati že v mlajši dobi, ponuditi čustveno oporo vsakemu, ki čuti njen primanjkljaj. Udeleženci od nas, mentorjev, pričakujejo še spoštovanje, zaupanje, podporo, nasvete in občutek, da jih nihče ne obsoja«.

Kvalitetno preživljanje časa

»Sodelovanje v programu PUM-O pomeni tudi kvalitetno preživljanje časa. Vključeni v sebi pogosto nosijo neko praznino, čeprav navzven delujejo, kot da jim ničesar ne manjka. A želijo si biti uspešni, želijo si spremembe. Ali bo njihova motivacija zdržala, je odvisno od njihovih želja in realnega stanja, zato jih je potrebno najprej postaviti trdno na tla ter dopovedati, da pot ne bo vedno lahka in da jim bodo ob strani stali mentorji, ki jim uspe z udeleženci vzpostaviti drugačen odnos kot staršem. Slednji se včasih znajdejo v situaciji, ko ne vedo, kako pomagati svojemu otroku, poskušajo vse, da bi situacijo izboljšali, a ne gre. Tu nastopi PUM-O. Mentorji do mladostnikov strokovno pristopijo, ker niso tako emocionalno vpleteni. Mladi jih posledično dojemajo drugače in je mogoče z manjšim naporom narediti precej boljši rezultat, kot bi ga sicer v poznanem, domačem okolju,« je prepričana Eva, Maja pa njenim besedam le prikima.

»Pogosto mladi z učnimi težavami ne iščejo le učne pomoči, ampak želijo razrešiti druge težave, preskočiti druge ovire in potem tudi učenje veliko bolje steče. Ko dobijo zadostno čustveno oporo, ko se čutijo sprejetega, razumljenega, pridobijo na samozavesti, samostojnosti, postanejo bolj odgovorni, znebijo se na primer strahu pred nastopanjem in podobno.« 

Urbani vrt in XXL-glasbila

Pri programu PUM-O se prepletajo individualno delo in interesne dejavnosti, a največji pečat na udeležencih pusti večmesečno projektno delo, s pomočjo katerega se povežejo, učijo, spoznajo …

»Lani smo v okviru projekta Urbani vrt na njivi, ki smo jo v skrb dobili od Občine Ajdovščina, najprej vzpostavili namakalni sistem, potem pa zasadili ameriški slamnik, baziliko, laški smilj, poprovo meto, origano in sladki pelin. Ko so zelišča zrasla, smo jih poželi, posušili in iz njih ustvarili različne izdelke, od kreme za roke, losjona, hidrolata, ustne vodice do zeliščne soli, suhih začimb in čajev. Medtem ko smo ločevali liste od stebla bazilike in jo tako pripravljali na sušenje, smo se mimogrede zatopili v globoke pogovore. Udeleženci so neprisiljeno, sproščeno in z veliko mero zaupanja izražali svoje misli, izkušnje, poglede na razne življenjske teme, izražali svoje osebne ovire in stiske, skupaj pa smo iskali rešitve zanje in krepili veščine, ki jim bodo pomagale v bolj svetlo prihodnost,« je prepričana Maja. 

Pred kratkim so pričeli načrtovanje in izvedbo novega projekta XXL-glasbila, v okviru katerega udeleženci sami izdelujejo glasbila, obiskali pa so tudi glasbene mojstre in glasbeni studio, kjer bodo kmalu profesionalno posneli raperski komad ob spremljavi XXL-glasbil, ki so jih ustvarili.

Predstavitev poklicev

Udeleženci programa se z mentorji odpravijo tudi v podjetja ter se spoznajo s poklici, ki so tipični za določeno dejavnost, prav tako spoznajo, kakšna znanja, spretnosti in kompetence potrebujejo za njegovo opravljanje. Tako so se seznanili z varjenjem, peko peciva, delom v grafičnem podjetju in še bi lahko naštevali ter pridobivali nove informacije oziroma predstave o določenem delovnem mestu ter nalogah, ki sodijo zraven.

»Nemalokrat se realno stanje razlikuje od prvotnih predstav. Mnogi si niso niti mislili, da pek kruha ne mesi, ampak dejansko le še pritiska na gumbe velikega stroja, delo v tiskarni so sprva podcenjevali, saj si niso predstavljali, da je tam tako zelo hrupno in podobno,« pove Maja.

Nazaj v šolo

Urška je mlada mamica, ki je vključena v program z namenom, da bi uspešno končala šolanje. Vsak dan se pridno uči in je lahko resnično zgled mladim mamicam, kmalu bo zaključila izobraževanje za poklic vzgojiteljice. Na vprašanje, zakaj se je vključila v program, odgovarja: »Dve leti sem bila doma, brez nekih socialnih stikov oziroma občutka, da nekam sodim. V program so me lepo sprejeli, tu se počutim super. Mentorice nas spodbujajo, da gradimo na sebi in nam pomagajo,« pojasni in nadaljuje: »Moja pričakovanja so se izpolnila, saj sem hotela le družbo, da bi bila sprejeta, poslušana … Mentorica me je prepričala, da dokončam srednjo šolo, tako, da sedaj strmim k temu cilju in ga postopoma izpopolnjujem.« 

V prihodnosti si želi dobiti službo, narediti fakulteto, razmišlja celo o tem, da bi odprla svojo dejavnost. Pravi, da bi PUM-O svetovala tudi drugim. »Mladi naj ne sedijo doma, naj gredo nazaj v družbo, saj tukaj počnemo veliko zanimivih stvari in se imamo super!«
 

Skip Navigation LinksDomovZa medijeUspešne zgodbeUčenje s pomočjo projektnega dela

ncips

Oglasite se v Kariernem središču. Obiščite delavnice in druge dogodke

Karierno središče

eSvetovanje

Oglejte si uporabne nasvete za iskanje zaposlitve.

eSvetovanje

eures

Obiščite evropski portal za zaposlitveno mobilnost.

EURES

FB     LinkedIn    You Tube

Spremljajte nas!

Facebook, LinkedIn,
You Tube