Preskoci do navigacije

Preskoci do vsebine

Služba ne pade kar z neba

Natakar je zrcalo gostilne, restavracije, kavarne ali bara, zato je pomembno, da zna prisluhniti stranki, predstaviti ponudbo in komunicirati z gosti na način, da se vsakokrat znova počutijo nekaj posebnega. Dober natakar bo poskrbel, da se bodo gostje vračali z veseljem in da bodo o prijetni izkušnji pripovedovali drugim.

Kako pomembno je dobiti primernega človeka za opravljanje gostinskih del, se med drugim zaveda tudi Lidija Vrbnjak, delodajalka iz Gornje Radgone.

»Za delo v gostinstvu je izbira pravega kadra nadvse pomembna. Natakar ima nenehen stik z gosti, zato mora biti vljuden, prijazen, komunikativen, priden, a še to ni dovolj. Biti mora pripravljen na učenje, saj se mora čim prej navaditi na sistem, ki je že vpeljan. Vse to z namenom, da ne upade kvaliteta storitve in da gostje vedno dobijo tisto, kar pričakujejo – najboljše!« pojasni sogovornica, ki je v preteklosti že precej sodelovala z zavodom za zaposlovanje.

»Pri iskanju novih zaposlenih se obračam na zavod, kjer so na voljo koristne informacije, ne le za brezposelne in iskalce zaposlitve, temveč tudi za nas, delodajalce.«

Najbolj uspešni pri iskanju službe so gotovo tisti, ki so vztrajni, motivirani, željni dela, ki so se pripravljeni prilagajati, podati novim izzivom naproti in tudi zajadrati v neznane poklicne vode. Slednje je storila Danaja Dundek, saj si ni mislila, da bo kdaj zaposlena v gostinstvu. Prijavljena je bila pri zavodu za zaposlovanje in osebna svetovalka ji je med pogovorom povedala za program aktivne politike zaposlovanja Prvi izziv. Že devet let je minilo, odkar je nazadnje delala v gostinstvu, nekaj izkušenj si je nabrala le v študentskem obdobju, zato je imela precejšnjo tremo, preden je začela delati kot natakarica v bližnji kavarni.

»Iskreno priznam, da mi je poizkusna doba predstavljala precej velik stres,« pojasni. Bila je v dvomu, ali se bo sploh zmogla vsega naučiti, še posebej jo je skrbelo, ali se bo naučila s prelivi vizualno popestriti kavo, ki jo ponudi gostom. »Da je na pogled videti privlačno in lepo, je treba res delati z občutkom. Ampak sem imela voljo, bila sem vztrajna in sem se tega najprej naučila, potem pa sem se z vajo le še izboljševala,« ponosno in z nasmehom pove sogovornica in doda, da je imela v poskusni dobi čas spoznati delo, delodajalko, kolektiv, prav tako je delodajalka lahko dodobra spoznala njo in njene vrline.

»Že več kot pol leta sem tukaj in je super. Večino strank poznam že od prej, saj živim v bližini, z vsemi se dobro razumem, kar je vredno več kot si marsikdo misli.« Danaja v nadaljevanju pogovora pojasni, da je po izobrazbi diplomirana organizatorka turizma in da delo v gostinstvu sicer ni njena sanjska služba, je pa zanjo kljub vsemu zelo hvaležna.

»Dolgoročno verjetno ne bom ostala v tej dejavnosti, a sem presrečna, da imam zaposlitev. Če bi bila dlje časa brezposelna, bi mi zagotovo upadla motivacija, in dlje, kot bi bila doma, težje bi začela na novo. Menim, da je treba zagrabiti vsako priložnost, ki ti pride naproti, in to z obema rokama. Ko si enkrat zaposlen, imaš še vedno možnost, da si sproti iščeš še kaj drugega, kar ti mogoče bolj leži, bolj ustreza. Nobeno delo mi ni bilo nikoli izpod časti opravljati in menim, da bi morali mladi razmišljati enako. Vse več je namreč takšnih, ki sedijo pred televizijo in čakajo, da jim z neba pade kakšna služba. Mislim, da resnično čakajo zaman.« 

Skip Navigation LinksDomovZa medijeUspešne zgodbeSlužba ne pade kar z neba

ncips

Oglasite se v Kariernem središču. Obiščite delavnice in druge dogodke

Karierno središče

eSvetovanje

Oglejte si uporabne nasvete za iskanje zaposlitve.

eSvetovanje

eures

Obiščite evropski portal za zaposlitveno mobilnost.

EURES

FB     LinkedIn    You Tube

Spremljajte nas!

Facebook, LinkedIn,
You Tube