Preskoci do navigacije

Preskoci do vsebine

Opis poklica

Filmski in elektronski montažer

Kratek opis

Delo filmskega in elektronskega motažerja je elektronska montaža slike in zvoka televizijskih oddaj in filmov. Pri delu povezuje avdio in video signale ter uporablja digitalne učinke. Spremlja in zagotavlja tehnično kakovost pri obdelavi oddaj.
Kaj delavec običajno dela

Delo montažerja je elektronska montaža slike in zvoka televizijskih oddaj in filmov. Pri delu povezuje avdio in video signale ter uporablja digitalne učinke. Spremlja in zagotavlja tehnično kakovost pri obdelavi filmskega gradiva ali televizijskih oddaj. Njegovo delo je elektronska montaža slike in zvoka pri vseh zvrsteh TV oddaj in filmov. Na zahtevo režiserja dodaja posneti vsebini različne video in zvočne učinke. Montaža je zadnja stopnja dela v procesu ustvarjanja avdiovizualnega sporočila. Začne se z zamislijo, s pisanjem scenarija, s snemalno knjigo, namenjeno delu pred kamero, z ogledom posnetega materiala, tehtnim premislekom in pripravo pred vstopom v montažo.
Delovna področja

Montaža je pomemben dejavnik pri ustvarjanju avdiovizualnega sporočila, montažer pa eden izmed kreativnih sodelavcev režiserja. Najsi gre za celovečeren film, dokumentarno oddajo, prispevek v informativni oddaji ali reklamno sporočilo, je montažer tisti, ki izdelku da končni izgled.
Delovni pripomočki

Za montažo prispevkov na TV Slovenija se še vedno uporabljajo kasete formatov: BETA, Digital BETACAM, IMX, DVCPRO in DVCAM. Problem montiranja s kasete na kaseto je predvsem v dolgotrajnosti postopka in prehodih med pregledom materiala. To je glavna ovira predvsem arhivskih posnetkov, kjer je veliko posnetega materiala, za katerega bi potrebovali tudi veliko časa, da bi ga pretvorili v ustrezen format in naložili na diskovna polja. Potrebna bi bila torej digitalizacija celotnega video arhiva. V montaži so še vedno v uporabi profesionalni magnetoskopi, s katerimi predvajajo posneti material ter ga sproti nasnemavajo, kader za kadrom, da dobijo končni izdelek - televizijski prispevek.
Izdelava prispevka poteka tako, da novinar s seboj prinese posneto gradivo na eni ali več kasetah, brano in posneto besedilo ali OFF pa na drugi kaseti. Posnetek se najprej sestavi tonsko, na primer OFF, izjava, OFF izjava, na koncu pa se OFF še pokrije s kadri, ki jih novinar prinese s seboj. Kadri so običajno izbrani tako, da s sliko pokažejo zgodbo, ki jo novinar pripoveduje v svojem prispevku.
Izdelek in storitev

Izdelek montažerja je elektronsko zmontiran in pripravljen prispevek za objavo na televiziji. Filmska montaža ima svoje zakonitosti, vendar v praksi montažer pogosto dela tako na filmu kot na televiziji.
Znanja in spretnosti

Montažer pri delu pozna in izvaja tehnične naloge: organizira posneti material slike in zvoka, vzpostavlja potrebno kontinuiteto filma ali televizijske oddaje ter posnetemu materialu da ustrezen ritem. Med dramaturške naloge sodi kreiranje pregledne in sugestivne konstrukcije materiala in izdelava kompaktne avdiovizualne vsebine. Pomembne so tudi asociativne naloge in kreativne rešitve montažerja, s katerimi bogati gledalce z novimi pogledi in vsebinami.
Psihofizične sposobnosti

Montažer mora imeti brezhiben vid in sluh. Večino časa dela v temnih prostorih montirnice, kjer montira različne televizijske, video ali filmske zapise.
Interesi

Montažer se zanima za zgodovino filma in medijskih praks kot tudi za sodobne prijeme na filmskem in likovnem področju. Je potrpežljiv in lahko dlje časa dela v temnih prostorih televizijskega studija ali laboratorija. Imeti mora posluh za skupinsko delo.
Razmere za delo

Delo je pretežno sedeče in poteka v t.i. montaži, kjer običajno skupaj z režiserjem oddaje ali filma sestavlja filmske sličice in ustrezno zvokovno spremljavo. Delovni čas montažerja je pogosto popoldan in zvečer, ko mora posneti material pripraviti za objavo. Montažer dela natančno in hitro tudi pod pritiskom, ki zaradi programskih zahtev in časovnih omejitev ni redek. Zaradi hitrega razvoja tehnologije se mora montažer nenehno izobraževati in pridobivati nove izkušnje. Za pridobitev teh izkušenj so potrebna dolga leta dela v montaži in veliko zmontiranega gradiva.
Nevarnosti

Zaradi dolgotrajnega dela v zaprtem temnem prostoru, kjer poteka montaža televizijskih prispevkov, je potrebna zaščita oči in krajši premori med delom.
Možnosti zaposlovanja

Trenutno razpisana prosta delovna mesta.
Izobraževanje

Stopnja zahtevane strokovne izobrazbe je višješolska izobrazba smeri medijske komunikacije ali likovna z dodatnim programom za strokovno izobraževanje po končani višješolski izobrazbi.
Druge informacije

Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, Nazorjeva 3, 1000 Ljubljana

Informacije o državnih štipendijah najdete na spletni strani Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.

Informacije o Zoisovih in kadrovskih štipendijah pa na spletni strani Javnega štipendijskega, razvojnega, invalidskega in preživninskega sklada RS.
Kakšne so možnosti zaposlitve?

Preverite položaj poklica na trgu dela v Sloveniji: koliko je trenutno prostih delovnih mest, kakšne možnosti zaposlovanja ponuja izbrani poklic in s katerimi nazivi izobrazbe je ta poklic mogoče opravljati.

Podrobnejši podatki o možnostih zaposlovanja v izbranem poklicu

ncips

Oglasite se v Kariernem središču. Obiščite delavnice in druge dogodke

Karierno središče

eSvetovanje

Oglejte si uporabne nasvete za iskanje zaposlitve.

eSvetovanje

eures

Obiščite evropski portal za zaposlitveno mobilnost.

EURES

FB     LinkedIn    You Tube

Spremljajte nas!

Facebook, LinkedIn,
You Tube